fb
אתר היסתורה

היסתורה

פוליטיקה של בתי כהונה

מאמרים ופרשנויות על ההיסטוריה והתהוותה של תורת ישראל

איפה אפשר למצוא אותנו ואת המידע של היסתורה?

המטרה שלי היא לחשוף את המידע ולהנגיש אותו אליכם כמה שיותר. בתור מקשיב הרצאות כפייתי, בכל ערוץ אפשרי, אני רוצה להעניק לכם את האפשרות לקבל את כל המידע גם בפלטפורמות אחרות.

כך שמהיום תוכלו להקשיב באוטו להרצאה או לכתבה מוקלטת בפודקאסט של היסתורה או בערוץ היוטיוב של היסתורה. תוכלו להצטרף לדף של היסתורה בפייסבוק ולקבל את המידע שם. והכי נחמד יהיה אם תצטרפו לקבוצת הדיונים של היסתורה, שבה נחקור יחד את התפתחות תורת ישראל לאורך הדורות. תוכלו גם להירשם לניוזלטר של היסתורה ולקבל לפני כולם עדכונים במייל עם הכתבות החדשות שיועלו לאתר. 

איפה ניתן למצוא את היסתורה

היסתורה בפייסבוק

 אתם מוזמנים להצטרף לדף של היסתורה בפייסבוק. שם אני אעלה כתבות חדשות ותוכלו להתעדכן ולהגיב. אתם מוזמנים לעקוב אחר הדף ולסמן לייק לדף של היסתורה בפייסבוק. זה יעזור לנו לשתף עוד אנשים בלימוד ובחוויה.

הכי נחמד יהיה אם תצטרפו לקבוצת הדיונים של היסתורה בפייסבוק.

קבוצה שמטרתה לקיים דיון פתוח ומכבד על האופן שבו התפתחה ספרות הקודש היהודית. על כל נגזרותיה. בין אם זה קשור לתנ"ך ולהתפתחות ספרות המקרא. בין אם זה נוגע לתורה שבעל פה, שגם היא התפתחה באופן הדרגתי תוך מאבק מתמיד בתוך היהדות. ונדון גם בסוגיות מחקריות הנוגעות למגילות מדבר יהודה ומה שהן חושפות, הספרים החיצוניים, שאלו ספרי קודש יהודיים קדומים שהוצאו מהקנון ולא זכו להיכנס לתנ"ך, או כרוניות בבליות ואשוריות, שמרחיבות את הידיעות שלנו על מה היה כאן בעת ההיא. הכל פתוח ללימוד, חקירה והעמקה. ואשמח לראותם מצטרפים לחבורה.

היסתורה פודקאסט

חדש! – ערוץ פודקסט של היסתורה

מעכשיו אפשר יהיה לשמוע חלק מהתכנים של האתר ב Spotify וב google podcast

חפשו: "היסתורה" ב Spotify או ב google podcast

מדי כמה ימים אעלה חלק מהתכנים המספרים את סיפור התפתחות התורה גם לפודקאסט. שיחות , הרצאות ודיונים המתארים את התהליך האבולוציוני ארוך שנים שהתורה התפתחה, השתנתה, התהפכה והתעצבה. תהליך רווי יצרים, אלים ורצוף הפיכות פוליטיות, שהפך באופן מפתיע לאמות מידה של טוהר צדק וקדושה.

היסתורה ביוטיוב YouTube

 אתם מוזמנים לצפות והאזין בתכנים של היסתורה גם בערוץ היוטיוב של היסתורה.  

חלק ממידע יוקלט בסרטונים, ברמות העמקה שונים. חלקם קצרים ומציגים רק את המסקנות העקריות, וחלקם יהיו ארוכים יותר במטרה להעמיק בנושרים השונים שאתר היסתורה מנסה להנגיש.

היסתורה ישירות למייל שלכם

 אתם מוזמנים להירשם לניוזלטר של היסתורה. אחת לשבוע-שבועיים יוצא מייל ובו הכתבות החדשות שמועלות לאתר. 

היו הראשונים להתעדכן במה שחדש בהיסתורה והרשמו עכשיו לניוזלטר.

לשאלות, הערות ויצירת קשר

פרטי התקשרות

עקוב אחרינו

התכנים בבלוג היסתורה הם פרי עבודת חקר ממושכת ומעמיקה שבחנה כתבי קודש יהודים רבים ושונים, כגון התנ"ך, חלקים מהמשנה, התלמוד הירושלמי והבבלי, מגילות מדבר יהודה, הספרות החיצונית, ממצאים ארכיאולוגיים שונים, כרוניקות בבליות, אשוריות, פרסיות ועוד.

עבודה שהראתה כי רוב כתבי הקודש היהודיים הם תוצר של פולמוס ארוך שנים, מלווה במאבקים קשים, בין שני בתי כהונה. הספר חושף את רצף המאבקים, העקובים מדם יש לומר, בין הכוהנים משני הזרמים, על כסף, נדל"ן כוח ושליטה. ומצביע על השתקפותם בטקסט המקראי ובתורה.  

תוכלו למצא ראיות רבות, הרחבות ודוגמאות רבות לנאמר בפוסטים שבאתר היסתורה בספר "שלושה לוחות הברית" שמביא את עיקרי הממצאים של עבודת החקר המקיפה הזו, בשפה פשוטה ונהירה לכל נפש.

דילוג לתוכן