fb
אתר היסתורה

היסתורה

פוליטיקה של בתי כהונה

מאמרים ופרשנויות על ההיסטוריה והתהוותה של תורת ישראל

אודות הספר - שלושה לוחות הברית

הספר שלושה לוחות הברית מציג הסבר חדשני ומפתיע לשאלה הגדולה מי היו כותבי המקרא, מי כתבו את התנ"ך, מה הייתה ספרות זו עבורם וכיצד התפתחה. מחבר הספר תוהה האם כי אין חדש תחת השמש וגם בימי קדם הכול היה פוליטי. לטענתו התנ"ך וכלל ספרות המקרא היא תוצר של מאבק פוליטי ארוך שנים בין שני בתי כהונה. אחד שהיה בישראל, השני שהיה ביהודה והטקסט המקראי הוא פולמוס ארוך שנים ביניהם.

מתוך מחקר מעמיק מגיע המחבר למסקנות מרחיקות לכת ושערורייתיות. עולה מהניתוח כי במשך תקופת קיומו, עם ישראל החליף את תורתו שלוש פעמים. בשלושה אירועים דרמטיים שכל אחד מהם סיפק לעם ישראל תורה חדשה שדחקה את קודמתה אל מחוץ לחוק, או ששינתה את משמעותה מהקצה אל הקצה. הסיבות שבגללן נוצרה כל אחת משלוש התורות קשורות באופן ישיר והדוק לפוליטיקה הפנימית של בתי הכהונה. כל אחת מהתורות נוצרה כדי לבסס חוקים חדשים שיקנו לאותה מפלגה שעומדת מאחורי כתיבתה כוח ולגיטימציה, כך שתוכל לדחוק את המפלגה המתחרה אל מחוץ לזירה הפוליטית. היו גם מקרים שבהם תורה זו סיפקה את הגושפנקה והאישור המוסרי לחיסול אכזרי ואלים של תומכי המפלגה המתחרה, כוהניה ומנהיגיה.

שלושה לוחות הברית הוא ספר פורץ דרך ומטלטל. בשפה פשוטה הספר מעניק לקוראיו משקפיים מיוחדים שיחשפו אותם לעולם האמיתי והאכזר של מחברי המקרא וחושף תמונה חדשה על עולמם של מי שכתבו את התנ"ך. עולם רווי תככים ומזימות, אינטריגות ומאבקים. עולם של הפיכות פוליטיות אלימות וקשות שהפכו באופן אבסורדי לאמות מידה של צדק טוהר וקדושה

לרגל ההשקה, עשרת ימי הנחה.. :
49 שקל בלבד לספר מודפס + 15 שקל משלוח (המחיר הזול ביותר בחנויות)
29 שקל בלבד לספר אלקטרוני

* מחיר המבצע לזמן מוגבל ויקפוץ בסיום ההשקה

ניתן להשיג את הספר גם בחנויות האונליין הבאות:

  1. עברית
  2. מנדלה מוכר ספרים
  3. באתר הוצאת אוריון

התכנים בבלוג היסתורה הם פרי עבודת חקר ממושכת ומעמיקה שבחנה כתבי קודש יהודים רבים ושונים, כגון התנ"ך, חלקים מהמשנה, התלמוד הירושלמי והבבלי, מגילות מדבר יהודה, הספרות החיצונית, ממצאים ארכיאולוגיים שונים, כרוניקות בבליות, אשוריות, פרסיות ועוד.

עבודה שהראתה כי רוב כתבי הקודש היהודיים הם תוצר של פולמוס ארוך שנים, מלווה במאבקים קשים, בין שני בתי כהונה. הספר חושף את רצף המאבקים, העקובים מדם יש לומר, בין הכוהנים משני הזרמים, על כסף, נדל"ן כוח ושליטה. ומצביע על השתקפותם בטקסט המקראי ובתורה.  

תוכלו למצא ראיות רבות, הרחבות ודוגמאות רבות לנאמר בפוסטים שבאתר היסתורה בספר "שלושה לוחות הברית" שמביא את עיקרי הממצאים של עבודת החקר המקיפה הזו, בשפה פשוטה ונהירה לכל נפש.

דילוג לתוכן